Vakantieweek Palawan!

12 juni 2019 - Palawan, Filipijnen

Blog 5

Vandaag zijn officieel mijn 3 allerlaatste stageweken aangebroken. Aan de ene kant is dit super leuk, Maar aan de andere kant begint het nu ook tot mij door te dringen dat dit ook echt de laatste 3 weken zijn, dat ik samen met de leuke groep waarmee ik dit geweldige avontuur begonnen ben, het afscheid langzamerhand toch echt in het vooruit zicht begint komen. Dat de laatste 3 weken stage, nu ook echt aangebroken zijn. Maar goed, hier weer een nieuwe update van mijn GE-WEL-DI-GE vakantieweek!!

Donderdag 30 mei:

Vandaag zijn we samen met janice naar de foundation gegaan. We hadden samen afgesproken bij de kerk. Zoals de nette studenten waren wij ruim optijd. Toen kwam er een man naar ons toe. Hij vertelde ons dat hij  insinueer is en dat hij benieuwd was, wat wij hier in de Filipijnen deden. Na een tijdje geklets te hebben,  vond hij het leuk dat wij een Filipijnse lekkernij gingen proeven. Hij had voor ons een soort donut gekocht. Deze waren erg lekker. Na een tijdje kwam janice eraan en zijn we naar de foundation gegaan, zoals iedere donderdag.

Toen we thuis kwamen hebben we onze tas gepakt voor onze week vakantie. We gaan naar palawan toe. Daar gaan we vanallerlei leuke dingen doen en we hebben een boot tour geboekt. Maar daar vertel ik jullie meer over verder in de blog

Vrijdag: vertrek

Vandaag ging om 8:00 uur de wekker. We hebben de laatste dingenetjes ingepakt en zijn om half tien vertrokken.

Eerst hebben we een jeepny gepakt naar de turminal en daarna zijn we met de taxi naar de AirPort gegaan. Het inchecken en door de douane heen ging echt super snel. Daarna hadden we nog een busreis van ruim 6 uur voor de boeg. Voor deze taxirit van 6 uur hoefde we maar 12 euro per persoon te betalen. Het wad een hele lange kronkelweg door de bergen heen. Toen we in el nido waren zijn we naar ons hotel gegaan en zijn we vrijwel meteen gaan slapen, omdat we de volgende dag om 4 uur op moeten staan, om 5 uur de boot naar coron te hebben. Dat wordt een kort nachtje

BF8A884A-D2A0-40DE-A089-A490EA621167

Zaterdag. Na een korte nacht, hebben we de boot bepakt richting coron. De bootreis duurde 5 uur. De boot ging erg op en neer. Op een gegeven moment werdt ik best wel misselijk, omdat de boot erg op en neer ging. Maar na iets gegeten te hebben ging het weer goed met me. Toen we in ons hotel aankwamen, hebben we daar meteen lekker gezwommen om af te koelen, omdat het deze dag echt heel erg warm was.  Savond hebben we lekker ggegeten en gedronken en zijn daarna uit gegaan bij no name. Hier hebben we geproost op femke’s verjaardag, want ze was vandaag jarig. Na een leuke avond gehad te hebben zijn we allemaal naar huis gegaan en zijn we gaan slapen.

De volgende dag zijn we met zijn allen naar het strand gegaan en hebben we daar allemaal zeesterren gezien. Ook hebben we daar 2 Duitse mannen ontmoet, waar we mee geklets hebben. Daarna zijn we uit wezen eten en zijn we savonds naar het bedrijf geweest, waar we de volgende dag, de 3 daagde tour mee gaan ondernemen. Toen we alle informatie hadden gehad, zijn we nog op zoek gegaan naar waterschoenen en een water t-shirt. Toen we dat hadden gevonden zijn we naar het hotel gegaan en zijn we gaan slapen, want we hadden de volgende dag afgesproken om 9:00 uur bij de haven.

E11161B9-29F2-418A-B4A4-25F0BE6EED029B4A068B-63F4-4674-B879-4C8328CDFAAD

Maandag 3 juni

1ste dag van de boottour: vandaag hebben we om 9:00 uur bij de boot verzamelt om met zijn allen op de boot te gaan. Om naar de boot te gaan moest je over een heel stijl plankje omhoog over het water heen. Toen we op de boot waren zijn we naar verschillende eilanden geweest en hebben we gesnorkeld. Het was echt prachtig water om in te snorkelen. Je zag ook overal de vissen zwemmen en er was heel veel mooi koraal te zien. Ook kregen we iedere dag een heerlijke lunch en  diner. Toen we savonds aankwamen, sliepen we in een hutje van bamboestokken en moesten we ons douchen met een bakje water die je steeds opnieuw moest vullen. Het was erg primitief, maar wel super leuk om een keer me te maken! Deze nacht was het echt super warm en hebben bijna niet kunnen slapen. Maar ja, morgen een nieuwe dag.

D6D1040D-10E1-43F8-A4D8-59C8D2D8231359276679-72B0-44CE-AB3D-512FE7E982DF228FC544-32A9-4B2C-A6CA-4E49F4CBCE62724BA330-A1A1-4DFF-A190-DBF532BCB3F698B9912D-E1E1-43BA-93B0-14D4FAF51BE409A4A353-CA40-4503-966E-6CE0B07B7F27

Tweede dag: om half acht zaten we met zijn allen aan het ontbijt. Wat ik nog niet verteld had, is dat we in totaal met 12 Nederlanders zijn. Dit was echt super gezellig!! Vandaag had je de mogelijkheid om van een klif te springen. Maar ik heb dat niet gedaan, omdat ik last heb van hoogtevrees😅. En aangezien het best wel hoog was. Vandaag zijn we ook naar verschillende eilanden geweest en hebben weeerom gesnorkeld. Deze nacht hebben we in een driehoekig huisje geslapen. Deze nacht was het best fris omdat het deze nacht echt heel hard had geregend en had geonweerde. Deze nacht heb ik lekker kunnen bijslapen. Omdat je toch best wel moe wordt. Want naar elk eiland of slaapbestemming ga je zwemmen of met een kano naar toe.

Ook deze avond hadden we heerlijk gegeten en hebben we met zijn allen gekaart en 30 seconde gespeeld. Het ging er heel erg fanatiek aan toe.

4D1927E1-9E7A-46DB-8580-E6CF4EB7F213CBDDAEA1-3D7B-48BC-B3FC-A22D6F8B2FCA882CAFF0-AEEA-406E-A0E8-F07145519F09F5E84492-891A-42FB-AE09-009D8C9AC56FD8B85F10-1716-44AD-AC36-78DECB6D11FB4BC6485E-82EC-42DE-BFF8-92E10A1DC108A83D9532-EE4C-4B30-BD27-F6084F70F90D5E3B3067-281B-40A4-A46E-09667710BA1F

Laatste dag: vandaag hebben we met schildpadden gezwommen. Dit was echt super mooi! Ook zijn we naar het expeditie robineiland geweest en zijn we naar elnido gevaren. Ook zijn we naar een dorpje geweest en hebben daar wat lekkers gekocht. In he dorpje had je echt een ander soort cultuur. Het was echt een dorpje. Overal waar je liep zag je dieren. Ook waren op dat moment heel veel kinderen en iedereen wilde je een highfive geven. Dat was echt super leuk. Daarna zijn we naar elnido gevaren. Daarna zijn we met alle Nederlanders uit weze eten en zijn we optijd gaan slapen, omdat we toch niet heel goed hadden geslapen.

778843ED-4BB9-4BD6-8865-FE000D7C7B3FD86E9D70-E99F-445A-89A0-9B6CC7F8E2F06A6380DE-6632-4C0C-BF9D-C93ABF5E515961EBDDC4-0985-48BA-A74A-D36B09811B4E76DF2253-C013-4BAD-A5E6-36C53BA588F0

6 juni: vandaag ben ik samen met Lara een dag in het hotel gebleven omdat de rest ging scooter rijden. Vandaag heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan.

7 juni: vandaag zijn we een dag naar het strand geweest. En we hebben lekker in de zon gelegen. Toch nog een beetje bruin worden. Want al die weken dat ik hier ben heb ik nog amper kleur gekregen. Ook zijn we savonds wederom met alle Nederlanders uit weze eten!  Daarna zijn we gezellig met zijn allen uit gegaan. We zijn naar een bar gegaan en we hebben daar met zijn allen bierpong gespeeld. Jammer genoeg had we verloren🤣😂. We zijn rond een uur of 12 weer terug naar huis gegaan, wat de club ging ook om 12:00 uur sluiten. Het was echt een super leuke avond, want het was lady’s night. En alle jongens gingen verkleed als meisje. De jongens van onze groep hadden niks bij, maar de mensen van de bar gingen daar wel voor zorgen. We hadden 2 jurkjes gekregen. Toen ze de jurkjes aanhadden gingen ze helemaal los! Het wad echt erg gezellig!

7973AECC-95D5-4FBD-A1BE-2EFC8B39EDA9DEAF16CB-7712-416A-9241-0F233D77F7BA

8 juni: vandaag was ik weer een hele dag in het hotel, omdat ik erg last had van buikpijn en ik voelde me daardoor niet lekker. Ik heb vandaag rustig aangedaan zodat ik de volgende dag weer beter ben, om de hele reis terug naar huis goed te doorlopen.

Savond zijn we met de groep naar vanilla Beach geweest en hebben we daar naar de zonsondergang gekeken, dat was erg mooi!

3841A585-E94E-4137-B8F8-221152BA65986348A796-2B12-4A36-8E17-18E9C116CCDF

9 juni:  vandaag is de dag dat we weer terug gaan naar ons eigen vertrouwde dorpje. Om 04:00 uur in de morgen stond er een busje op ons te wachten, om ons naar het vliegveld te brengen. Toen we op het vliegveld waren, ging alles erg snel en na een uurtje gevlogen te hebben waren we weer in ilo ilo, waar we een taxi naar huis gepakt hebben. Toen we thuis waren hebben we onze tas uitgepakt. Nu gaat het gewone leven weer door. Zelf de was doen, tafel dekken, afwassen en niet te vergeten ons harde bed. 😂

Ik heb een erg leuke vakantie gehad, de expeditie tour was een hele ervaring, maar echt super leuk. Morgen begint onze stage weer, ik heb er zin in!

Dit was het einde van mijn blog. En tot de volgende keer!!

Groetjes!!

XXX

Iris

1. Christel Kuenen:
    12 juni 2019
    Prachtig prachtig Iris🏖
    Normaal zie je zulke mooie foto’s of tv... maar jij beleeft het nu allemaal zelf. Waar wij ook een stukje van mee mogen genieten!! Top 🙋‍♀️