De eerste paar dagen in Miagoa!!

26 april 2019 - San Juan, Filipijnen

Daar ben ik weer! Er is zoveel wat ik graag aan jullie wil vertellen, dus ik kon niet wachten om een nieuw blog te schrijven. Waar zal ik eens beginnen...

Donderdag 25 april we waren in manilla aan het wachten op onze vlucht, maar we hadden hele erge vertraging en konden pas 4 uur later vliegen. Eindelijk konden we onze vlucht nemen en zijn we om 02:30 geland op de AirPort in ilo ilo. Daar staat janice op ons te wachten met een warm onthaal. Janice is samen met haar familie om ons op te halen. Janice had haar dochtertje meegenomen en ze waren al om 21:30 al op het vliegveld. Ze moesten erg lang op ons wachten maar ze vertelde ons dat ze heeft kunnen slapen in de jeepney. De jeepney is een grote open auto. Daarna zijn we naar ons huisje gegaan en zijn we vrij snel gaan slapen. We waren allemaal erg moe.

Donderdag  25 april hadden wij om 1 uur met Janice  afgesproken. Wij zijn toen met zijn alleen naar het dorp gegaan, om het dorp te verkennen en hebben we samen met janice en haar dochter Ivy in het dorp iets gegeten namelijk pizza en frietjes. Toen we in het dorpje waren, voel je je echt een celeberty. Iedereen wil graag met je op de foto, of kijkt je zo aan van ‘ jij komt van de andere planeet’ 😂😂. Het is super leuk om met iedereen op de foto te gaan. Daarna zijn we met de toektoek naar de supermarkt geweest en daarna naar het huis van janice gegaan. Het zitten in een toektoek was een hele ervaring! Het was echt super gaaf!! Ze hebben daar geen verkeersregels en wie her hardste en het meeste toetert heeft voorrang. Je moet je voorstellen dat het een scooter is met een bakje eraan. In dat bakje kun je met zijn vieren in zitten.

Even terug dat we bij janice op bezoek waren.

Daar hebben we wat gedronken en zijn we naar het huis van haar tante geweest en daar hebben we introductie gekregen wat je allemaal kunnen verwachten op onze stage. Daarna zijn we weer naar janice huis gegaan die naast haar tante woont. Bij janice hebben we kaasstengels en verse loempia’s. Deze waren erg lekker!! Daarna zijn we met de auto naar het strand gereden en hebben we daar mooie foto’s gemaakt. Daarna zijn we naar een klein dorpje gegaan om bij de familie van janice te eten. Het was een hele groten familie en iedereen wilde met je op de foto. Ze waren erg vriendelijk. Ze hadden een heel buffet voor ons gemaakt en speciaal een cake gebakken. We hebben met zijn allen geproost op deze mooie en onvergetelijke stage! Daarna zijn er  weer lekker terug naar huis gegaan. Lekker naar de airco. 😉

Vrijdag 26 april

Vandaag zijn we samen met Janice en Icy naar de sm moll gegaan. Dat is een heel groot gebouw met allemaal winkels  en verschillende merken. Zoals H&M, forever 21, maar bijv. ook Gucci en Chanel. We hebben hier van alles gekocht onder andere een waterkoker, waar we verse noodels en soep mee kunnen maken.

In deze 3 dagen hebben we all zo veel gezien en meegemaakt, waar ik jullie van alles over wil vertellen.  Nu ga ik lekker genieten van het vrije weekend! Want maandag.... ja, ja gaat onze stage dan echt beginnen! I'm so excited!  Het is nu 01:00 hier in de avond (ofja, nacht eigenlijk) dus 19:00 Nederlandse tijd. Nog niet helemaal van mijn jetlag af.. maar mijn biologische klok begint te wennen aan het tijdverschil tussen Nederland en de Filipijnen. Nu beginnen mijn ogen toch echt dicht te vallen dus ik ga snel mijn blog afsluiten.  Tot snel, en zie jullie in mijn volgende blog.

Liefs, Iris

A64DBB67-B46C-474A-B39D-4C2AAB207048 D1FC1B0D-7DDB-4840-80D3-899585C0419E968642C0-0F2D-489B-906D-BAD63ECCD613Lekkere verse meloen!C15F4B29-2CEB-4AF9-85C5-E6BD04249726286DD5E2-7536-4B02-8EA7-0BEE1BF6E75EA1C0AD78-65D5-4FDE-846E-847D17AA23F3

1. Christel Kuenen:
    26 april 2019
    Hoi Iris,
    Zo de kop is eraf!!!
    Al een mooi begin lees ik wel.
    Geniet maar lekker dit weekend.... tis zoooo Maandag!
    Succes met je 1 e stagedag 😉
  2. Twan Schraven:
    26 april 2019
    Ha Iris, hartstikke leuk om te lezen wat je allemaal doet. Geniet er van en werk ze. En tot later.
  3. Emmy Hendriks:
    27 april 2019
    Kei leuk om te lezen!
    Succes op je eerste stage dag en mooie foto's!!